CTS Smršť

17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2011 - itinerář

CHKO BROUMOVSKO 2011

motto: … a tu se hrdá skála pokořila před ztepilým cyklistou, na jejím temeni stanuvším…

Přátelé, kamarádi,

rok s rokem se sešel a nezbývá, než se začít zaobírat naší letošní výpravou za poznáním. Jak jste byli již dříve informováni, vyrazíme do kraje pískovcových skal na broumovsku. S ubytováním to bylo poněkud složitější, ale nakonec se podařilo pro mužstvo zajistit noclehy v obci Hynčice. Zamluveno je dvanáct lůžek, což je v podstatě plná kapacita ubytovny. Takže bychom tam měli být sami. Cena za osobu je 180 Kč, ale pokud si vezmeme spacáky, bude to o 30 Kč levnější. Kola lze uschovat a vozy taktéž. Tím je o obé postaráno.

Jak jste si všimli, v přízemí ubytovny se nalézá pohostinství. Takže s večerním posezením nebude problém a nějaké pochutiny a nápoje si vezmeme z domova. Stravování budeme muset řešit operativně cestou. Nějaké možnosti jsou v Křinicích – restaurace Amerika, Janovičkách – restaurace Vyhlídka,Jetřichově – penzion U Suchánků a restaurace Magdaléna, Otovicích – restaurace U Bartošů, Božanově – hostinec Na křižovatce. Nějaké informace jistě obdržíme i od správce ubytovny.

Odjíždět budeme v pátek odpoledne. Navrhuji plus minus kolem 16. hodiny. Sraz domluvíme, ale asi opět na obvyklém místě. Předpokládám tři vozy. Co se týče cesty, máme dvě možnosti. Kudy pojedeme, rozhodnou řidiči. Přes Vamberk je to asi 140 km, přes Polsko 115 km. Nu uvidíme.

První etapa bude na rozjezd nejkratší. Projedeme si první část Broumovských stěn, pak se vydáme k Adršpašsko-teplickým skalám a zpět. V lesním hvozdu na pokraji Teplických skal je barokní zámeček Skály – Bischofstein, který je obklopen pískovcovými skalami s malebným jezírkem a zříceninou skalního hradu, dříve nazývaného Katzenstein, nyní hrad Skály. Zámeček byl přestavěn na hotel a restauraci. Pokud by byl zájem, v Polici je muzeum Merkuru. Kromě jízdy ve skalách se tento den budeme pohybovat po normálních asfaltkách. Myslím, že na rozjezd to bude akorát.

Druhá etapa bude o poznání náročnější. Budou se střídat silnice, polní i lesní cesty, brutální stoupání i příjemné sjezdy. Za hranicemi v Ludvikowicích vám ukážu pěkný viadukt. Na horizontu se rozhodneme, kterou cestou zdoláme vrchol Wielke Sowy. Z vrcholu bude dlouhý sjezd až k podzemní továrně Osówka. Pokud by se někdo chtěl podívat dovnitř, vezměte si zlotky nebo euro. Ve sjezdu bych nabádal k opatrnosti, neb jsme v Polsku. Kdo chce, může si pro jistotu sjednat cestovní pojištění. Zpět budeme přejíždět hranice někde v lese nad Janovičkami.  Zde by mohla být večeře i koupání.

Třetí etapa bude už na našem území. Po ránu vyjedeme na hraniční kopce, kde se podíváme na pseudosopku. Poté přejedeme opět ke skalám a projedeme si jejich druhou část. Cílem je romantické místo Hvězda, jež se nalézá na vrcholu skal. I zde je pěkná restaurace. Na závěr etapy si můžeme ještě vyjet na ruprechtickou rozhlednu, ale to podle sil.

Pokud někdo prahne po bližších informacích, nechť se oddá internetu.

První etapa – 55 km

Z Hynčic po cestě do Broumova – před letištěm doprava po cyklotrase přes Křinice až na křižovatku k hájovně Amerika – doleva po trase 4003 projet skálami až na silnici – doleva na Suchý Důl - doprava na Polici – z Police po silnici Žďár – Česká Metuje – odtud doleva po 4003 – asi po třech kilometrech na křižovatce za statkem doprava stále po 4003 – Bischofstein – po 4036 do Teplic – na další křižovatce doprava – po 300 metrech doleva přes most směr Meziměstí – za druhým přejezdem doleva na Meziměstí – Bohdašín – v polích doprava přes koleje směr Jetřichov – Hynčice.

V Teplicích bychom to ještě mohli střihnout do leva a zajet si do lomu v Adřšpachu.

Druhá etapa – 67 km

Broumov – Tlumaczów – za Tlumaczówem na Nowa Ruda (nikde nepřejet koleje, musíme je mít stále napravo) – zde doleva směr Gluszyca  - Ludvikowice – za Ludwikowicemi za dvěma VVN přes koleje doprava - až na horizont směr Walim (v Sokolci ve stoupání za nějakým křížkem nebo kapličkou je zkratka doleva, uvidíme na místě) - nad Sokolcem by měl být horizont, kde se dáme doprava po lesní silničce až na fialovou:

a) po fialové 200 metrů doprava na červenou – po červené doleva a tlačit kola asi kilometr na vrchol Wielke Sowy  (33 km) – po žluté směr Mala Sowa – po 600 metrech bude odbočka modré značky doprava – my se dáme doleva pěšinou z kopce, kde narazíme na fialovou značku – doleva z kopce po silničce – fialová ke konci odbočí, ale my jedeme dál po cestě až na silnici v místě, kde jsme z ní odbočili.

b) raději bych jel opačně – doleva po fialové až do levotočivé zatáčky za potůčkem - odbočit po pěšině doprava a tlačit kola do kopce – na žluté doprava na Wielkou Sowu – po červené a zelené sjet z kopce až na hlavní silnici v místě, kde jsme z ní odbočili.

Dáme se doprava z kopce (snad) – po 500 metrech odbočíme doleva na louky a poté projedeme lesem – po výjezdu z lesa přijedeme na silnici a po ní doprava – na další křižovatce prudce doleva – po 700 metrech doprava – Osówka  (40 km) – pokračovat dále po stejné cestě až na hlavní silnici – tady doprava a asi po kilometru doleva na Gluszyca Górna – přejedeme koleje a pod lesem v zatáčce odbočíme doprava – je to tzv. stará poštovní cesta a po ní překročíme hranice a přijedeme do Janoviček (večeře) – po silnici z kopce až do Olivětína – doprava do Hynčic.

Třetí etapa – 70 km

Z Hynčic po silnici do Broumova – doleva na Šonov k obecnímu úřadu – z obce spolu se zelenou cyklotrasou směr Janovičky - asi po 1 km se zelená odděluje a stále mírně stoupá pohodlnou lesní svážnicí až k odbočce pod pseudosopkou - vytlačit kola 300 metrů na kopec – vrátit se zpět na zelenou – odtud dále po zelené do Šonova  –  na konci zelené polní cestou na cyklotrasu – po ní doleva až na hlavní silnici - doprava a asi po dvou kilometrech doleva po 4303 na Martínkovice – rovně po 4303 – před lesem trasa 4303 odbočí doleva, ale my jedeme dál až na kraj lesa k hájovně – doleva po trase 4001 na Božanovský špičák – dále pořád po 4001 Suchý důl – doprava na Hlavňov po 4150 asi kilometr a pak doprava na Hvězdu – zpět z Hvězdy na silnici – doprava po silnici a asi po 600 metrech doprava po trase 4000 – až na hlavní silnici – dále doprava přes skály směr Broumov – pod skálami mezi lesíky je odbočka doleva na Jetřichov – přes Jetřichov rovně  přes hlavní silnici na Hynčice.

Pokud bude ještě síla, tak křižovatky v Hynčicích projet rovně na Ruprechtice po 4148 na Ruprechtický Špičák a zpět do Hynčic.

Soubor ke stažení [ velikost: 86528 B ]

14. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2008 - itinerář9. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2003 - cestovní zpráva14. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2008 - cestovní zpráva13. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2007 - itinerář12. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2006 - itinerář11. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2005 - itinerář10. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2004 - itinerář9. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2003 - itinerář8. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2002- itinerář7. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2001 - itinerář6. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2000 - itinerář5. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1999 - itinerář2. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1996 - cestovní zpráva4. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1998 - itinerář15. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2009 - itinerář15. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva16. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2010 - itinerář.docx17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2011 - itinerář16. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva bez fotek14. ročník výpravy za poznáním - 2008 - itinerář17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva18. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2012 - itinerář18. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201219. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2013SEZNAM VÝPRAV ZA POZNÁNÍM19. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201320. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 201421. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 201520. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM 2014- cestovní zpráva22. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář21. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201523. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář24. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář26. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 2020