CTS Smršť

23. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář

23. ročník výpravy za poznáním

¯ HORNÍ SÁZAVA 2017 ¯

Motto: Na břehu řeky Sázavy je tichý, klidný kraj...

Přátelé, kamarádi,

předkládám další itinerář, tentokrát na výpravu, jež se bude trošku krajem podobat Dalešicku. Až na ty kopce, ty už nebudou tak strmé a dlouhé. Jako vždy tam určitě uvidíme několik malebných přírodních míst a technických zajímavostí. Koupání si taky některé kachny užijí dost, pokud nám to počasí dovolí. A to jak v lomech, tak i v samotné Sázavě. Trasy jsou tentokrát vedeny hlavně terénem a po lesích. Až na etapu kolem přehrady Švihov, ale i tak jsou to převážně málo frekventované cesty. Vyjedeme na vrch Melechov - věž, památník, Sluneční zátoka, viadukty, zrušená železniční trať a stanice, Čertův kámen, různé technicky zajímavé mosty, Čihošť, huť Jakub Tasice, lomy u Lipnice, židovský, hřbitov, zřícenina Orlík, tvrz, dřevěné zvonice atd.

Ubytování máme zajištěno v penzionu na břehu Sázavy v místě, jež má být jedním z nejhezčích na této řece. Tak snad se nám tam bude líbit. Zatím je přihlášeno osm mužů, což by měla pojmout dvě vozidla. Pokud se ještě někdo přidá, tak ještě jedno. Odjezd v úterý 4. 7. odpoledne, zase tak v ty čtyři hodiny od šumperského hřbitova. Trasa 175 km – 2:53 h. Návrat v pátek 7. 7. večer. Poté jsou ještě dva dny volna na odpočinek, takže si můžete v klidu v zázemí domova lízat utržené rány, jež budou nemalé.

Itinerář jsem opět dělal podle MAPY.CZ, tak si to řádně nastudujte. Třeba objevíte nějaké pochybení, které se včas opraví. Tak bádejte.

kontakt na Stvořidla - 605 812 661

1. den

Okolo přehrady Švihov

Po silnici nahoru Dobrovítova Lhota – u kravína doprava – na hlavní silnici doprava – za obcí Veliká doleva – asi po 200 metrech doprava kolem lesíka – kolem ovčína do Bojiště – v bojišti doprava – po 200 metrech doleva mezi domky – přejet hlavní silnici do Kožlí – rovně až na křižovatku uprostřed vsi – rovně směr Hněvkovice – na kraji lesa se držet vlevo a přes les do Hněvkovic – pořád rovně přes Hněvkovice – za statkem rovně opustit hlavní silnici a jet rovně do polí po silnici a po modré TZ – na kraji Nové Vsi sjet ze silnice doleva po modré TZ – lesem až na silnici – na silnici doleva Fibichova myslivna – za myslivnou doprava směr Zruč po silnici 336 – asi po 4 km odbočit vlevo směr Vlašim – pořád rovně přes les na kruháč a sjet na třetím výjezdu dolů do Nesměřic – na křižovatce u kapličky narazíme na CT 0004 a po ní prudce doleva kolem hasičárny s kopce – po stejné CT až na nahoru na hráz – doprava po panelce do Hulic – na návsi odbočit první vlevo s kopce – dojet na konec vsi ke hřišti – polem rovně k dálnici – krajem lesa kolem dálnice – za potokem doleva k mostům (30 km) – zpátky ke hřišti – doleva kolem kurtu až na silnici – doleva pod dálnicí po CT 0004 do Sedmpánů – u požární nádrže doleva do Keblova – (na křižovatce před lesem je vlevo zrušená trať) – na hlavní křižovatce za kostelem doleva – za vsí hned za mostem doleva po zrušené trati (slepá silnice) – projet lesem po náspu až k viaduktu - po břehu na hráz nebo 500 metrů zpátky po náspu a pak doleva pěšinou na silnici – po silnici přes hráz – asi po kilometru doprava Němčice – projet vsí a pokračovat po staré cestě poli do Kačerova – v Kačerově doleva do Lokte – doprava po hlavní silnici (hospoda) – za hospodou doleva – doprava – doleva – doleva – rovně – rovně do polí až k Bubenči (neodbočovat k dálnici) – na křižovatce polních cest rovně po zelené TZ - přejet dálnici a dále po zelené TZ do Děkanovic – u rybníka doprava a po silnici do Studený – u statku doleva – po 400 metrech doprava na polní cestu – za lesíkem je židovský hřbitov – zpět na silnici a doprava po CT 0084 do Dunice – Hořice – projet Hořice a potom doleva přes dálnici – za dálnicí doprava a po 100 metrech opět doprava kolem dálnice až za řeku – šikmo podjet dálnici do Koberovic (60 km) – zde doleva směr Ledeč - do Hojanovic – po stejné cestě asi 3 km na křižovatku u parkoviště – doleva s kopce ke kostelu – zpět přes silnici rovně do kopečka – až vyjedeme z lesa tak doleva Horní Paseka – v lese po 150 metrech doleva po pěšině ke kostelíčku – zpátky na silnici a doleva až do Horní Paseky – projet vsí (u konce je restaurace) a lesem s kopce až na hlavní silnici – doleva Kouty (vlevo je koupání) – v Koutech na návsi doprava kolem rybníka po silničce do Mstislavic – na návsi doleva – po 200 metrech doprava kolem roubenky na polní cestu – přes lesík Dobrovítova Lhota – na silnici doprava a za kapličkou doleva po žluté TZ - po 100 metrech kolem plotu doprava po žluté TZ až k penzionu - 80 km

2. den

Lipnice nad Sázavou

Po silnici nahoru Dobrovítova Lhota – od kapličky po žluté TZ do lesa – po vjezdu do lesa opustit žlutou TZ doprava po lesní cestě – u rozcestníku doleva po zelené TZ – kolem bývalé rozhledny až na vrchol Melechov – dále po TZ dolů na lesní asfaltku – doprava po asfaltce a zelené TZ na samotu – za samotou v lese šikmo doleva po zelené TZ – po 150 metrech doleva – po 300 metrech Čertův kámen – kousek zpátky a doleva po pěšině – první odbočka rovně – druhá taky rovně směrem ven z lesa k prvním barákům - na cestě doprava dolů Dobrá Voda – na silnici u kapličky doleva – za autobusovou zastávkou doprava s kopce – na konci lesíku doprava přes louku až k rybníkům – na hrázi za domkem doprava k dalšímu rybníku – za ním v lese doleva s kopce mezi chaty až na cestu – pořád rovně až do Proseče – ve vsi přes silnici rovně – u kapličky rovně – na křižovatce vlevo je zbytek tvrze – doleva polní cestou po zelené TZ do Pusté Lhotsko – doprava po silnici Budíkov – v Budíkově po silnici doprava směr Světlice – u tabule konec obce Budíkov doleva na polní cestu – u rybníku doprava polní cestou kolem lesa a rovně až na silnici – doleva k rybníku směr Hadina – za hrází doprava – po silničce pořád rovně kolem dalšího rybníka až na hlavní silnici – doprava směr Humpolec – kolem závodiště a na první křižovatce doleva pravou cestou k rybníku – doprava po hrázi – za hrází doleva kolem rybníka – u dalšího rybníka doleva opět po hrázi – na konci hráze vlevo – na dalším rozcestí doprava kolem el. vedení – po 300 m doleva kolem židovského hřbitova po polní cestě - na další odbočce doleva mezi les a zahrádky až na silnici – na silnici po 100 metrech doleva k zřícenině Orlík (25 km) – vyškrabat se ke zřícenině a pak stejnou cestou zpátky na silnici a po ní doleva – asi po 1,5, km začne vlevo les a tady odbočíme vlevo - až vjedeme do lesa tak po 100 metrech na lesní křižovatce vpravo – pořád rovně až na hlavní silnici – doprava do Leštiny – zde doleva ke kapličce (je tu obchod) – tady všude držet vpravo – za posledním barákem polní cestou až na křižovatku polních cest – rovně až k oboře – doleva pořád kolem obory po žluté TZ až na lesní silnici u Mozerova – rovně pořád po žluté TZ asi 2 km na další lesní silnici – doleva a po 100 m na kraji vysokého lesa doprava po žluté TZ Wolkerův památník – pokud to půjde, tak dál po žluté TZ, pokud ne, tak zpět na cestu a doprava a po 100 m opět doprava – pořád po této cestě a žluté TZ až do Loskot – doprava po polní cestě a žluté TZ až do Dolní Dvůr – na silnici doleva do Lipnice – před náměstím doleva k pomníku J. Haška - podívat se na hřbitov a pak vyjet kousek kolem hřbitova udělat malebná fota cyklistů s hradem v zádech (40 km) - zpátky na náměstí a doprava – hned doleva k hradu (vpravo je muzeum J.H.) - s kopce a za školou doleva – na křižovatce doprava s kopce – po 100 metrech doleva – po 300 metrech doprava kolem plotu po barevných šipkách – po červené šipce k lomu Dvojka – zpátky a doprava po modré šipce k lomu Jednička – odtud po žluté a přes silnici do lesa – za rybníkem doleva pořád po žluté k lomu Hřeben 1 – zpátky k rozcestníku a doleva po zelené TZ k lomu – zpátky k rozcestníku a doleva po červené TZ na silnici – doleva a napravo u vjezdu do lomu najít Nomen Omen – dále s kopce a u křižovatky je vlevo Hlava XXII – rovně přes hlavní Dolní Město – u rybníka doprava – ke konci vsi u rybníčka doleva po CT 19 do Lipničky – po hlavní doleva Františkodol – hned na kraji za značkou doprava – před řekou doleva po CT 19 do Smrčné k mostu – rovně a mírně do kopce mezi chaty až k rozcestníku – vpravo po červené TZ kolem řeky – po 250 metrech odbočit doprava do lesa po červené TZ až k penzionu - 56 km

3. den

Tasice

Po silnici nahoru Dobrovítova Lhota – doprava Veliká po CT 19 – projet krajem za Veliké a na křižovatce doprava po CT 19 – asi po kilometru doprava směr nemocnice – v osadě Háj za posledním stavením doleva po zelené TZ – s kopce až na červenou TZ a po ní doleva – po 100 m doprava po silnici do Sluneční zátoky – najít památník J. Foglara – po žluté TZ po lávce přes Sázavu a do Vilémovic – pořád po žluté TZ do Pavlova – doprava po silnici Opatovice – Vlkanov – rovně směr Čihošť – přes hlavní silnici Čihošť – u kostela doprava – na konci obce vlevo geografický střed ČR (18 km) - zpět ke kostelu a doprava – za vsí u rybníka doleva směr Zdeslavice – po 300 m za křížkem doprava do kopce – na kopci se dát víc vlevo a s kopce – sjet do lesa a přes potok kolem rybníka do Hlohova na náves – před návsí doleva do polí – sjet k potoku a kolem rybníka do lesa – asi po 300 m stoupání v pravotočivé zatáčce rovně na horší cestu – po ní ven z lesa a přes pole na silnici – doleva do Vrbky - naproti klubu Oáza doprava – přes pole sjet do lesa až na lepši lesní cestu – po ní doleva až na silnici – doleva Tasice – huť Jakub (28 km) -pokračovat po silnici a CT 9600 do Bělé – stejně do Jedlé – u stará váhy mírně vlevo směr Ledeč – na kraji lesa vlevo s kopce po hlavní – za lesem na hlavní doprava – po 100 m doleva do Ledče – přes koleje a přes most na náměstí – z náměstí rovně po Havlíčkově ulici a CT 19 směr Kouty – za městem na kopci po CT 19doleva směr nemocnice Háj – na další křižovatce doprava po hlavní a po CT 19 – za statkem doleva do kopečka Veliká - Dobrovítova Lhota - za kapličkou doleva po žluté TZ - po 100 metrech kolem plotu doprava po žluté TZ až k penzionu – 45 km

Soubor ke stažení [ velikost: 79715 B ]

14. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2008 - itinerář9. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2003 - cestovní zpráva14. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2008 - cestovní zpráva13. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2007 - itinerář12. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2006 - itinerář11. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2005 - itinerář10. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2004 - itinerář9. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2003 - itinerář8. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2002- itinerář7. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2001 - itinerář6. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2000 - itinerář5. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1999 - itinerář2. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1996 - cestovní zpráva4. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1998 - itinerář15. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2009 - itinerář15. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva16. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2010 - itinerář.docx17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2011 - itinerář16. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva bez fotek14. ročník výpravy za poznáním - 2008 - itinerář17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva18. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2012 - itinerář18. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201219. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2013SEZNAM VÝPRAV ZA POZNÁNÍM19. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201320. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 201421. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 201520. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM 2014- cestovní zpráva22. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář21. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201523. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář24. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář26. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 2020