CTS Smršť

24. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář

24. ročník výpravy za poznáním

¯ OSOBLAŽSKO 2018 ¯

Motto: hybaj vzhůru na rozhledny

Přátelé, kamarádi,

tak už je tu další ročník výpravy za poznáním. Letos vyrazíme do poměrně odlehlého kraje, do Osoblažského výběžku. Tentokrát je to kraj poměrně rovinatý. Budeme skoro všude zdolávat převýšení kolem 150 metrů. Jen tak pro informaci, na Háj je to 350 metrů. Pouze poslední etapa bude trochu do kopce, ale je celkem pozvolné stoupání a trasa má jen 40 km. Na silnicích tam není žádný velký provoz, jen do Krnova. To vezmeme po cyklostezkách.

Čekají nás pět rozhleden, každá úplně jiná. Kolem Osoblahy občas zkřížíme místní úzkokolejku a třeba i zahlédneme vlak. Dvakrát to vezmeme přes Polsko, kde uvidíme několik zajímavých zřícenin kostelů, zámků, velký vodní mlýn a možná narazíme i na místní rázovité obyvatelstvo. Jako bonus jsem zakomponoval průjezd psychiatrickou léčebnou, tak by někteří neměli nechat doma potvrzení o svéprávnosti. Čert nikdy nespí. Hlavně se nesmí říkat: „To je omyl, já nejsem blázen“. Takového odvážlivce už bychom asi neviděli.

Co se týče stravy na cesty, spoléhal bych se spíše na vlastní zásoby. Po cestě jsou uváděny všeliké občerstvovny, ale už znáte, jak to vždycky chodí. Ale přesto bych některým doporučil nahradit nektarinku náhradní duší, nebo si aspoň opatřit větší mošničku, ja? V Albrechticích jsou nějaké obchody, ale jsou svátky. Ale nějaký určitě otevřený bude.

Jak se to vyvine s koupáním nevím. Nějaké podivné rybníky tam jsou, ale moc bych jim nedůvěřoval. Snad jen ten rybník za penzionem.

Ubytování je v penzionu TERKA, protože nás v Marii vyšplouchli. Je to kousek za Krnovem. Kousek je restaurace a hospůdka. V restauraci určitě něco k večeři bude, aspoň to píšou. Hospůdka je blíž, tam můžeme na pivo.

Mělo by jet sedm osob, takže dvě vozidla. Je to relativně kousek, asi 90 km, tak by stačilo, kdybychom vyjeli 4.7. v 17.00 od KKC v Rapotíně. Návrat v sobotu 7.7. odpoledne.

Itinerář jsem opět dělal podle MAPY.CZ, tak si to řádně nastudujte. Třeba objevíte nějaké pochybení, které se včas opraví. Tak bádejte.

1. den

Okolo Osoblahy

Od penzionu po CT 55 k obchodu do Krásné Loučky – od obchodu zpátky na CT 55 a po ní k hřišti – doprava - pořád rovně a po pěšině přes hranici – doleva po silnici – Lenarcice u hřiště doleva – před mostem doprava po zelené TZ – u posledního baráku doleva – Opawica – pořád po červené TZ na hranice – dále po Celní – přes koleje a na křižovatce doprava Nádražní- kolem nádraží na hlavní silnici a doprava Rudíkovy – na kraji u mostu doprava a po cestách kolem potoka do Třemešné na červenou TZ a po ní odbočka na nádraží – zpět na hlavní silnici č 57 a po ní doleva až do Vysoké – po stejné cestě přes hranice do Trzebiny 26 km – na okraji vsi doprava po silnici k zámku – po stejné silnici a CT 266Z dále do Skrzypiec – vlevo před mostem je zřícenina mlýna – zpátky do pravotočivé zatáčky a tady rovně – na křižovatce doleva kolem hřiště přes most Dytmarów – doprava a po silnici bez odbočení Krzyzkowice – přes hranice do Osoblahy (2x občerstvení) – po Nádražní ulici až na nádraží – kousek zpátky a před mostem doprava Polská – přes hranice Pomorzowiczki  42 km – tady doprava – pořád bez odbočení Slawoszów – Tarnkowa – vlevo bude les a asi po 1 km bude i napravo a tady se dáme doprava po nějaké pěšině na hranice – pořád po ní do Matějovic – doleva po silnici – asi po 500 metrech je nějaký sad bo co a pokud to půjde, zkusit kolem něj dojet k lesu – najít Matějovskou jeskyni – zpět na silnici a doprava do Rusína – doprava Hrozová – doleva Slezské Rudoltice (na náměstí 2x občerstvení) – na náměstí doprava – směr Horní Povelice – na konci vsi za posledním barákem doleva po červené TZ – poli lesy po červené TZ do Bučávky – doprava a po 200 m doleva kolem dřevěného plotu – po této divné cestě až ke zrušenému statku v Liptani – objet trosky zleva dostat se na modrou TZ – (pokud by to nešlo, vzít to přes vesnici) – doleva po modré TZ bludný balvan 62 km – dál po modré na kraj lesa – opustit modrou doleva krajem lesa na lesní cestu – doprava až modrou (Pohádková stezka) – po ní až na silnici – doprava a hned doleva k Hraniční rozhledně a od ní po červené TZ adrenalinový sjezd po hranici – dole u rozcestníku (pozor schody) doprava – za rybníkem doleva přes most pořád rovně na Opavická – doleva po CT 55 až k penzionu - 80 km

2. den

Okolo Krnova

Od penzionu po CT 55 až do Krnova – přes most doprava stále po CT 55 – kousek za kolejemi doleva – za mostem doprava pořád CT 55 – na konci ulice Opavská – kousek doprava a hned přejet silnici – podle značení až na Cvilín (občerstvení) 17 km – po zelené TZ (za vlekem občerstvení) na Šelenburg – dále po téže TZ na cestu – doleva s kopce na hlavní silnici – doprava a hned za mostem zase doprava – v Úvalně na křižovatce doprava – po 800 m zase doleva k rozhledně (občerstvení) 23 km – zpátky na cestu a doleva – pořád rovně přes koleje do Branic ke kostelu – doleva Michalkowice (tady se to dá zkrátit na Zubrzyce) – doprava Posucice – za vsí doleva Dzbance – Osiedle – doprava Rogozany – doprava Nowa Cerekwia – doleva přes most ke kostelu a k zámku – zpátky přes most a doprava Wojnowice 41 km – zde doprava zř. kostela – zpět a doprava Wlodzienin – před mostem doleva ke zř. kostela – zpátky a přes most – kousek za kostelem doprava ke zř. kostela – zpět a doprava – na křižovatce rovně – na druhé odbočce doleva – zjistit, co tam je a pak se vrátit na hlavní silnici – doleva Bogdanowice – doleva Zubrzyce – přes ves Zopowy – u hřbitova doleva – 150 m za kostelem doleva přes most – za zámkem doleva – přes pole a les Braciszów – držet se vlevo kolem kostela – po 1,2 km doprava na Pietrovice – přejet hlavní silnici a doleva po CT až do Chomiaža – doprava a přes most – doprava k penzionu – 65 km

3. den

Na rozhlednu Skalka

U penzionu u mostu doleva a doprava Opavická -  po CT 55 až na konec Albrechtic – na hlavní cestě doleva po CT 55 do Hynčic – (Eldorádo – pokud bude otevřeno) – asi 600 m nad Eldorádem doleva přes lávku – za lávkou doprava – na konci doprava na most a za mostem doleva opět po CT 55 – u kostela doleva přes lávku a doprava po hlavní (občerstvení) -  u hospůdky doleva po modré TZ na rozhlednu Skalka 14 km – zpět na parkoviště a po pěšině dolů na další parkoviště – doleva po cestě k přístřešku Jelení – doleva kolem bytovky k zooparku – polní cestou až na hlavní silnici – doprava – hned v zatáčce doleva do Dlouhé Vsi – za poslední novostavbou u pomníku zkusit najít pěšinu doleva ke starému hřbitovu – dále po silničce až na křižovatku a doleva – Vraclávek – Hošťálkovy – za zámkem u autobusové zahrádky doprava přes potok – odsud to bude zajímavé, polní cestou do lesa podle mapy – až přijde pěšina zleva tak se dáme doprava na hřeben – na hřebenu po pěšině doleva na Ježník – po lepší cestě dolů na silnici – po silnici dolů na Krnov – po 400 metrech dvoje občerstvení (oběd) – na kraji Krnova ještě před hlavní silnicí doleva Kollárova – rovně přes hlavní – za kolejemi doleva po CT 55 k penzionu - 40 km

Soubor ke stažení [ velikost: 78489 B ]

14. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2008 - itinerář9. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2003 - cestovní zpráva14. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2008 - cestovní zpráva13. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2007 - itinerář12. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2006 - itinerář11. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2005 - itinerář10. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2004 - itinerář9. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2003 - itinerář8. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2002- itinerář7. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2001 - itinerář6. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2000 - itinerář5. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1999 - itinerář2. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1996 - cestovní zpráva4. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1998 - itinerář15. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2009 - itinerář15. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva16. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2010 - itinerář.docx17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2011 - itinerář16. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva bez fotek14. ročník výpravy za poznáním - 2008 - itinerář17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva18. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2012 - itinerář18. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201219. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2013SEZNAM VÝPRAV ZA POZNÁNÍM19. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201320. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 201421. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 201520. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM 2014- cestovní zpráva22. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář21. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201523. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář24. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář26. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 2020